Konferenciasorozat és üzlethelyiség a vállalkozások számára
A vállalkozások ügyfélkörének bővítése céljából idén országos, ingyenes konferenciasorozatot indított a K&H: üzletet ide! programja, vevőszerzés 2024-ben címmel, hogy ezzel is segítse a hazai kkv-k növekedését. A rendezvényen a cégek megismerhetik az aktuális marketing és e-kereskedelmi trendeket, de azt is kipróbálhatják, hogyan tudnak egymással együttműködni. Az együttműködés, avagy a kollaboráció, valamint a fizikai láthatóság és a vásárlókban kialakított bizalom a vevőkör bővítésének alapját jelentheti. Ezért a rendezvénysorozat június 20-i állomásán Pécsett, a cégek ehhez kézzelfogható segítséget - minimális költségek mellett elérhető üzlethelyiséget - is kaphatnak a K20 Kirakat program és a K&H stratégiai partnersége által.
erősödni kell az online jelenlétben
Az elmúlt egy évben még inkább fókuszba kerültek a rövid, maximum 1,5 perces videók a közösségi média marketingben, ami óriási
kihívást okoz a kisebb vállalkozásoknak. Az új tartalmakhoz persze új eszközök is rendelkezésre állnak, így például az AI,
amit az élelmesebb magyar vállalkozások már el is kezdtek használni a szöveges és a vizuális tartalmak generálására. Van azonban
még hova fejlődni, hiszen a hazai cégek még így is le vannak maradva a marketing és a kommunikációs tevékenység intenzitásában.
A Digiméter friss 2024-es felmérése alapján ugyanis a közösségi médiában jelenlévő cégek harmada (32%) legalább hetente feltölt
új, nem fizetett tartalmat, 38 százalékuk azonban csak 2-3 hónapnál ritkábban, azaz alkalmi jelleggel.
az offline-ról se feledkezzünk meg!
A mai online világban gyakran a könnyebb és gyorsabb, digitális megoldások után nyúlunk, azonban vállalkozóként nem szabad
alulértékelni a fizikai jelenlét fontosságát sem.
„A személyes találkozás lehetősége komoly üzleti értékkel bír. Különösen akkor szükséges, ha egyrészt olyan terméket kínálunk,
aminél egy negyedik dimenzió – azaz egy illat- vagy ízélmény – is bejön a képbe, és ezért az interneten közzétett fotóból,
videóból nem lehet kellően megismerni a terméket. Másrészt, ha bizalmon alapuló szolgáltatást nyújtunk. Ráadásul amellett,
hogy a vásárló megismerheti a cégünket, valójában mi is jobban megérthetjük, felmérhetjük az igényeit, vásárlási és fogyasztási
szokásait” – hangsúlyozta Oraveczné Németh Ildikó, a K&H Lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.
A konferenciasorozat pécsi helyszínén ezért a K20 Kirakat program is bemutatkozik, amely a K&H: üzletet ide! programmal stratégiai partnerként együttműködve segíti a helyi vállalkozásokat
abban, hogy minimális költségek mellett jussanak Pécs belvárosi üzlethelyiséghez. A K20 Kirakat nyertesei ugyanis négy hónapra beköltözhetnek Pécs legforgalmasabb és legnépszerűbb utcájába, a Király utcába, ahol megismerheti
őket a belvárosi közönség.
„A program indulása óta a kilencedik periódus zajlik, aminek a végén egy újabb vállalkozás költözhet a K20 Kirakatba augusztus
elejétől. Jellemzően olyan fiatal cégek jönnek hozzánk, akik valamiben elakadtak és új inspirációra, támogatásra vágynak a
márkaismertség növelésében, egy új célcsoport megismerésében vagy egy új termékfejlesztésben.” – számolt be az eddigi tapasztalatokról
Varga Péter, Pécs MJV Önkormányzatának, Gazdaságfejlesztési Főosztály vezetője.
azoknak, akik szívesen együttműködnének
A rendezvényen azt is kipróbálhatják a cégek, hogyan tudnak egy ütős együttműködést kialakítani. Ha ugyanis partnerként tekintenek egymásra, megosztják az erőforrásukat, tudásukat, tapasztalataikat vagy akár az ügyfélkörüket, akkor mindkét vállalkozás előnyösebb helyzetbe kerülhet, jobb piaci pozíciót érhet el, újat nyújthat a saját vevői számára, ami végső soron a bevételeket növelheti és a költségeket is mérsékelheti. A vállalkozásfejlesztést szolgáló konferencia sorozaton felül ezért további 5 millió forint összértékű marketing-kommunikációs támogatást is kaphatnak a kreatív együttműködésben gondolkodó cégek a „K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete” pályázaton. A program további részletei a uzletetide.hu/kollab oldalon találhatók, ahol azok a vállalkozók is ötletet meríthetnek, akiket érdekel az együttműködés, de még nem tudják, hogyan fogjanak hozzá.