felpörgött üzlet, új kihívások és „Köszi K&H!”
Mi történt a Cseppkével a 30 milliós Cápa tőkebefektetés és a K&H az innovációért különdíj megnyerése után? Hogyan alakul a közös munka Tomán Szabinával, a Cápák között egyik befektetőjével?
Villáminterjúnkban a Cseppke megálmodóival, Giret Fruzsinával és Laár Györgyivel, arról mesélnek, hogy a vállalkozás felpörgetése mellett, Szabina hatására történt-e szemléletváltás a cégvezetésében, mi a sikeres vállalkozás titka, és hogy mit jelent a „Köszi K&H!” kezdeményezésük!
Fruzsi és Györgyi a Cápák között üzleti reality show 2. évadában gyakorlatilag taroltak, hiszen három Cápa is versenybe szállt értük, ám végül Tomán Szabina 30 millió forintos tőkebefektetését választották.Sőt, megnyerték a K&H az innovációért különdíjat és az azzal járó,1 millió forint értékű pénzügyi mentorprogramot is!
K&H: Mi történt Veletek a Cápák között műsor után? Hogyan tudtatok profitálni, a műsorban elért sikerekből?
Györgyi: Számomra először nagy kihívásnak számított a műsorban való szereplés, mert jobban szeretek a háttérben maradni, de
így utólag azt gondolom, hogy érdemes az embernek a saját árnyékát átlépni. Nekem egy igazi önbizalom tréning volt a műsor, annyira sok, pozitív visszajelzést kaptunk!
Fruzsina: Valóban, a műsorban nagyon sok tapasztalatot szereztünk, és a Cápák lelkesedése visszaigazolta, hogy amit évek óta
kemény munkával elértünk, azt érdemes folytatni, sőt akár nagyobb léptékben gondolkozni! A műsor a Cseppkére is jó hatással volt, hiszen hozzájárult a márka, a termékek ismertségének növeléséhez!
Györgyi: Üzleti szempontból, Szabina tőkebefektetése nagy löketet adott, sokkal gyorsabban, hamarabb meg tudtunk lépni olyan dolgokat, amiket mi egyébként évek alatt tudtunk volna csak megtenni. Elkezdtünk külföldi befektetőkkel is tárgyalni és részben emiatt, részben az őszi és téli főszezonunk miatt is, a korábbihoz képest egy jóval nagyobb raktárkészletet generáltunk, illetve új kollekciót terveztünk. Mindezek azt is eredményezték, hogy bővíteni kellett a varroda kapacitását és egy új raktárba kellett költöznünk.
Fruzsina: A 7 éve nagyon jól és sikeresen működő webáruházunkat is fejlesztettük, a meglévő platformot egy új verzióra váltottuk, amivel számos frissítés és új modul is elérhető. A külföldi terjeszkedés
miatt bevezettük a multistore-funkciót, melynek lényege, hogy több, különböző webáruház megrendelései ugyanabból a készletből
lesznek kiszolgálva, akár még úgy is, hogy nem ugyanaz a kínálatunkkülönböző országokra nézve. Magyarországon például sokkal
szélesebb Cseppke kínálattal találkozhatnak a vevők, mint a külföldön.
Györgyi: A weboldal fejlesztésekor igyekeztünk az aktuális trendeknek is megfelelni, ezért megjelenésében egy Instagram szerű arculatot hoztunk létre, amihez rengeteg szép és informatív képet készítettünk a termékekhez. A terveink megvalósításához kapóra jött
a K&H az innovációért különdíj nyereményünk, melynek 1 millió forint értékű pénzügyi mentorprogramját teljes egészében a fejlesztésekre
fordítottuk.
K&H: A fenti kézzel fogható eredmények mellett, a Szabinával való közös munka milyen változásokat hozott a cégvezetésben, az eddigi vállalkozói hitvallásotokban?
Fruzsi: Vállalkozóként azt kell megtanulni, hogy egy folyamatos tanulás előtt áll az ember és nincs olyan, hogy leállás, folyamatos fejlődésre van szükség. Szabina segítsége által szemléletváltást kaptunk, a gondolkodásmódunkat nap, mint nap tágítja. Akár egy közös üzleti megbeszélésen is meg tud mutatkozni az, hogy
a partnerrel történő tárgyalás során ő másképp közelíti meg a dolgokat, más szemszögből is mérlegeli a lehetőségeket, mint
ahogy azt mi megszoktuk!
Györgyi: A Cápák között műsorban és Szabinától is azt tanultunk, hogy ne a mi féltett kicsi babánkként gondoljunk a vállalkozásunkra,
hanem üzletként tekintsünk rá, és hogy merjünk nagyot álmodni. Mi alapvetően olyan „óvatos duhajok” vagyunk és Szabina egészen más szempontból néz rá a mi üzletünkre és egészen más szempontokat
ad így nekünk is. Ezzel a szemlélettel válhatunk egy jól működő kisvállalkozásból egy fejlődőképes középvállalattá!
K&H: Szerintetek milyen lépések kellenek ahhoz, hogy sikeres legyen egy vállalkozás?
Fruzsi: Rengeteg könyv, tananyag született már a témában, mi azonban egészen rendhagyó módon cseperedtünk. Kreatív, lelkes,
de a pénzügyekhez mit sem értő emberekként, tervek nélkül vágtunk bele a vállalkozásba, és éveken keresztül csak sodródtunk
az eseményekkel. Innen visszatekintve egészen csodaszerű, hogy a vállalkozás túlélte a kezdeti éveket. Ebből rögtön meg is
állapíthatjuk, hogy számunkra a sikerhez szükség volt egy jó adag szerencsére is. Így sokkal inkább abban szereztünk tapasztalatot, hogy hogyan kerülhető el a kudarc, hogyan kell kezelni a nehézségeket! Kisgyerekeknek szánt termékeket készítő vállalkozásként ideillő hasonlat, hogy ahogy egy gyermek fejlődésében is vannak
növekedési ugrások, úgy a vállalkozás életében is vannak ilyenek, amelyek sokkal több munkát, tanulást, alázatot és odafigyelést
kívánnak a cég munkatársaitól és tulajdonosaitól. Minden egyes ilyen ugrás új, addig nem ismert kihívásokat tartogat, és a
vállalkozás csak úgy tud tovább fejlődni, ha ezekbe a kihívásokba beleállunk és megtanuljuk vagy meglépjük azokat a dolgokat,
amelyek a megoldásukhoz szükségesek. Amíg ezeket a dolgokat halogatjuk, addig a vállalkozás is egy helyben toporog.
Györgyi: A Cseppke eddigi útján azt tapasztaltuk, hogy a sikerhez elengedhetetlen annak tudomásul vétele, hogy a vállalkozónak
tömérdek olyan feladatot is meg kell tanulnia és el kell végeznie, amihez egyáltalán nincs kedve vagy éppen nem a szakértője.
Elengedhetetlen hát a rugalmasság, nyitottság, tanulási készség, a kitartás, a szorgalom, a munkabírás és mindezek mellett
az, hogy az ember igazán szeresse, amit csinál.
K&H: Még egy zárógondolat az interjú végére?
Fruzsi: Több, mint izgalmas évünk volt, rengeteg belefektetett energiával és bizakodásra okot adó eredményekkel, melyekre
nagyon büszkék vagyunk!
Györgyi: Tényleg rettentő sok dolog történt velünk, az is izgalmas volt számunkra, hogy a K&H az innovációért különdíj mellett,
meghívást kaptunk a K&H üzleti tippek a Cápák között befektetőivel online rendezvényre, ahol mi, már nem résztvevők, hanem
vendég előadók voltunk, és beszámolhattunk a webáruházunk működtetésével kapcsolatos tapasztalatainkról. Ez is egy teljesen
új szerep, hogy mi adunk tanácsokat más vállalkozóknak. Ezért nem is mondhatunk mást: Köszi K&H!
Fruzsi: Meghálálva ezt a sok szuper lehetőséget, úgy döntöttünk, hogy a K&H Bank valamennyi munkatársának, ügyfelének, követőjének, ezen cikk olvasóinak 10%-os kedvezménnyel köszönjük meg a különdíjunkat
és az együttműködést! A Cseppke.hu weboldalon történő vásárláskor a kosárnál kell beírni a KOSZIKH kuponkódot és a rendszer automatikusan levonja a kedvezményt a fizetendő végösszegből. A kedvezmény 2020. december 31-ig
egy alkalommal használható fel, a szállítási díjra nem vonatkozik, és egyéb kedvezményekkel nem összevonható.