párban még többre vihetjük!
hazai cégek tesztelték a vállalkozói társkeresőt
Az online társkeresés világát éljük, ami már nem csak a magán-, de az üzleti életben is meghatározó lehet. A K&H szemléletváltásra ösztönzi a vállalkozásokat: segítsék egymást és legyenek nyitottak új együttműködésekre, melynek első lépése az üzlethelyiségük megosztása lehet. Az összeköltözésben rejlő előnyök kiaknázása miatt állt most össze több hazai vállalkozó a K&H: üzletet ide! program új térképe segítségével, mely országszerte segítheti a cégek fennmaradását és növekedését.
Ma már számtalan társkereső oldal létezik, ahol rátalálhatunk a párunkra. Miért ne lehetne az üzleti életnek is egy ilyen platformja? „Tapasztalataink szerint a hazai vállalkozások jellemzően a megszokott kereteik között végzik üzleti tevékenységüket és kevésbé merik magukat kipróbálni új üzleti helyzetekben. Ahhoz azonban, hogy egy vállalkozó cége fejlődni tudjon, néha bizony szükség van a biztonságot jelentő komfortzóna elhagyására. Ezért is újítottuk meg a K&H: üzletet ide! program térképes alkalmazását, amely most már közösségi platformként is segíti a cégeket: bejelölhetik, ha megosztanák üzlethelyiségüket más vállalkozásokkal vagy nyitottak betársulni más mellé. Amennyiben valakinek ez még túl nagy lépés lenne, kicsiben is el lehet kezdeni, ugyanis tárgyaló és irodahelyiség megosztására is lehetőség van a térképen” – mondta el Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.
két dudás egy csárdában? nem kell tőle félni
A K&H: üzletet ide! program keretében együttműködő vállalkozások szerint elsőként azt érdemes eldönteni, hogy hasonló vagy
teljesen más profilú céget keresünk magunk mellé. Horváth Zsolt, BBQ-séf és a KicsiZso Reggeliző kávézó tulajdonosa a hasonló profilban lát fantáziát, ezért a vegán főzőszószok, mártogatósok és szendvicskrémeket gyártó tunki-tunkival állt
össze. „A vegán étkezés most hatalmas trend, amit mi is szeretnénk meglovagolni, a megfelelő szakértelemmel, piacismerettel
viszont nem rendelkezünk, hogy mi gyártsunk ilyen termékeket”– mondta el Horváth Zsolt. „Mindenképp jó, ha hasonló szektorban
dolgozunk, a célcsoportunk azonban ettől még lehet különböző. Az együttműködéssel, melynek keretében az egyik mártogatósunk
bekerül a KicsZsó étlapjára, szerintünk még nagyobb nyilvánosságot, követőtábort tudunk elérni. Ráadásul ezzel az összefogással,
bekerülünk a vendéglátóiparba. Ez hatalmas ugrásnak számít egy cég életében, ami eddig a viszonteladói értékesítésre koncentrált”
– emelte ki Fehér Melinda, a tunki-tunki egyik tulajdonosa.
Ezt a vonalat erősítik Bolla Viktória, a VIKTORIABOLLA ruhamárka megalkotója, valamint Giret Fruzsina és Laár Györgyi, a babaruhákat és kiegészítőket gyártó Cseppke tulajdonosai is. „A karrierem kezdetén én is egy közös üzlethelyiségből indultam, innen jött az ötlet, hogy megosszam a saját showroomomat a K&H: üzletet ide! térképén. Én is meglepődtem, hogy szinte azonnal volt jelentkező, ami bizonyítja, hogy a platform szuper lehetőség arra, hogy ezek az együttműködések létrejöhessenek, hiszen így egymás vásárlóközönségét is be tudjuk vonzani” – mondta el Bolla Viktória. „A közös üzlethelyiség legfőbb előnye, hogy megoszlanak a költségek. Emellett fontos az is, hogy egymás vásárlóival is megismertetjük a termékeinket, ezáltal új értékesítési csatornához is jutunk. Mi olyan társvállalkozást kerestünk, ami hasonló célcsoportot céloz meg, esetünkben ez a kisgyermekes anyukák, illetve aminek az üzlethelyisége a belvárosban, egy frekventált helyet található. Így találtunk rá Bolla Vikire” – mondta el Giret Fruzsina, a Cseppke egyik tulajdonosa.
az ellentétek vonzzák egymást
Attól sem kell azonban félni, ha teljesen más profilú a két vállalkozás. Ezt bizonyítja a bőrtáskakészítő workshopokat sikerre
vivő Mittersisters és a Zimek Pálinka Manufaktúra társulása. „Mi kifejezetten más profilú céget kerestünk, az viszont fontos
volt, hogy a két márka célcsoportja hasonló legyen, hiszen így tudjuk a legtöbbet kihozni az együttműködésből. A Carly's Gin&Tonic
italnak köszönhetően a vendégeink egy komplex élményben vehetnek részt, hiszen a kreatív program egy baráti koktélozással
párosulhat” – mondta el Mitter Anna Róza, a Mittersisters alapítója.
„Véleményünk szerint sokkal jobb összhang jön létre, ha különböző profilú cégek társulnak. Egyrészt nem lehetünk egymás versenytársai,
így elkerülhetők az ebből fakadó konfliktusok. Másrészt, a másik fél külső szemlélőként olyan ötletet tud behozni, amire a
mindennapi üzletmenetben mi nem is gondolnánk” – tette hozzá Beliczay Zsolt, a Zimek Pálinka Manufaktúra ügyvezetője.
A K&H üzletet ide! program új térképe minden hazai vállalkozás számára elérhető, aki szeretne a költségei csökkentése, vagy a növekedési lehetőség miatt összeállni egy másik vállalkozással és kihasználni az együttműködésben rejlő előnyöket.
Ismerd meg jobban az összeköltöző vállalkozásokat: Horváth Zsolt KicsiZsot, a Cápák között K&H az innovációért és fenntarthatóságért különdíjasát & a Tunki- Tunki tulajdonosait, akik, a SPAR és a K&H Hungaricool termékversenyének győztesei!